שלום,
בחג השבועות שמענו את החזן דוד דישון שר את מגילת רות בטעמים. המגילה היא מן הספרים שכתיבתם משובחת במיוחד! אפשר לקרוא אותו כרומן היסטורי שמביא מניחוחות ראשית הקיץ הישראלי הקדום ומדגים איזו חברת רווחה מצווים אותנו חוקי התורה ליצור. לא כולם בבית לחם הקדומה ששים לקיים את המצוות החברתיות של דאגה לאלמנות, שאחת מהן נכריה בת מואב. אבל בֹּעַז מקיים את החובות המוטלות על חקלאים, מגן על הצעירה העניה שבאה ללקט שיבולים בשדהו ובסופו של דבר גואל את אדמת נעמי ולוקח את רות לאשה.
דוק, האהבה במגילת רות אינה בין איש לאשה, אם כי יש בה פיתוי מיני. האהבה היא בין כלה לחמותה. היחסים בין רות לנעמי הם שהופכים את סיפור המגילה לעוצמתי ולכזה שמהדהד אלפי שנים לאחר שנכתב.
אֶל אֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ, וּבַאֲשֶׁר תָּלִינִי אָלִין, עַמֵּךְ עַמִּי וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי.
זה נאום הגיור הנפלא של רות, המחליטה להישאר לצידה של נעמי חמותה ולשוב איתה לבית לחם. גיור של חסד, של אהבה ושל מחויבות.
גם היום יש נשים וגברים שירצו להצטרף לעם ישראל מתוך אהבה, מתוך מחויבות ומתוך חסד.
איך לעשות זאת?
אם לא מתאים להן ולהם לעבור גיור ממלכתי ולהפוך ליהודים אורתודוקסים, יש חלופה מצוינת- הגיור הרפורמי, המוכר על ידי המדינה.
בקהילה שלנו נפתח בימים אלה קורס הכנה לגיור באנגלית. שלוש נשים צעירות יתחילו את הדרך אל שַׁעַר עַמִּי . באי קבלות השבת שלנו יכירו אותן היטב בשנה הקרובה. וכאשר ישלימו אותו בשעה טובה, נהיה שם כולנו לחגוג איתן ולברכך אותן "אחיותנו אתן".
רוצים לדעת על זה עוד? לבדוק אם מתאים למישהו שאתם מכירים? כתבו לי!
את השבת נקבל השבוע בבית הקהילה שלנו, במיזוג ובנוחיות שהוא מציע. אלה שהצטרפו בשבוע שעבר לקבלת השבת בנמל יבינו מדוע כתבתי זאת:)
חי מגדל יהיה לצידי על הפסנתר ויחד נשאף ליצור שעה של ברכה ונכניס שבת ללב.
בתקווה לפריצת דרך במו"מ להחזרת החטופות והחטופים שלנו ולסיום המלחמה
ובברכה לשבת שקטה ורגועה,
אילה
Comments